Followers

Monday, March 29, 2010

Award!!

Tiba Jerk Dapat Award..rasa cm x layak ja tuk dapt award nieh ya la..saya kan baru lagi dalam dunia blogger nie..follower pun baru brape ja..bru jinak2 katakan..erm pape pun rasa terharu sangat sebab ada juga yang nak kasi award kat blog saya nieh..
award tersebut ialah Coretanperantau dan laydeeN award..bila dah dapat award nieh,so ape lagi kena lah menjalankan kewajipan melengkapkan syarat2nya..

Ok nie lah awardnya...


Syarat pertama:-

-Thanks & link the person that give you award
"
"
*Kedua2 award yang saya perolehi diatas dari ツbieaz@bie Azreenaツ.Trimas sudi kasi award kat saya..

Syarat kedua:-

-Pass this award to another person

Award nih saya kasi kat...

*Arnamee*
*renbow kaler*
*sabriena*
*Edaolala*
*hafizsidah*
*eira rose*

(sebab byak tolong dlam bina blog nie & kerana blog korang tempat saya lepak2)

Syarat ketiga:-

-Contact the bloggers and tell them about this

[Dah!!]

Syarat keempat:-

-State 7 things about yourself

*suka berkawan (walaupun x kenal sangat).....

*suka menyibuk tetang hal kawan2 (ambik berat bukan gossip ek)...
*Tak suka diarah2 or buat benda yang saya tak suka....
*Sangat2 sensitif.. E.M.O (T_T)...
*Kalau tiba-tiba diam maknanya merajuk or ada benda yang x puas hati....
*Suka sangat2 dengan cokelet dan keropok lekor..nyami!! (^_~)V

Akhirnya siap jugak!!




Friday, March 26, 2010

Bila kena intebew kali ke2....aku terkedu..

Askum....tadi baru jerk kena intebew dengan bos buat kali kedua...padahal dah keje hampir 3bulan dah kat syarikat nie.. masa 1st intebew bos saya tak tanya pape pun..just tanya nak start keje bila jerk..haha

ok nie sesi intebew tuh :-

Bos :- dulu kamu blajar mana?
Saya :- politeknik tanjung malim... (sultan azlan shah)(^_^)
bos :- apa yang kamu belajar??
Saya :- erm belajar ape yerk..sya tak ingat la..hehe blajar sikit2 ja asas bagi civil. (boleh ke jawab cmnie) hampeh toi...
Bos :- xkan la kamu tak ingat lansung...
Saya ;-erm sya belajar sikit2.. ya la... civil kan... semua benda blajar ..erm cm struktur.. hidrolik..
Bos :- so kamu tahu la cmne nak kira BQ ya..
Saya :- eh!! mana saya tahu EN..sya balajar cikit2 jer tu pun x berapa faham sangat...struktur tuk kira bagunan EN bukan kira BQ..
Bos :- kamu tahu tak nak wat laluan kritikal guna software..
Saya :- erm tak tahu la..sebab masa saya kat poly saya blajar kira manual ja...
Bos :- eh tak kan poly tak ajar lansung..klu dah diploma kamu dah patut tahu..
Saya :- erm tah la EN..saya tak diajar pun..
Bos :- erm kamu tahu tak cmne nak amik aras..sya tak penah belajar..sya belajar sikit2 jerk dari kawan2 saya..cuba kamu terangkan kat sya cmne nak amik tanda aras... dan nak mulakan sebuah projek..
Saya :- nasib la saya ingat sikit..so panjag lebar la saya cite...bla3
hah..kalu kamu jadi cm saya nieh cmne..ingat lepas dah dapat keje..kira ok la kan tak yah pk pape lagi..sekali kena intebew lagi sekali..tak ke gelabah..

Thursday, March 11, 2010

Sepetang bersantai.......

Saja lepak-lepak kat pantai... so sempat la snap pemadangan pantai di waktu senja..cantik...
saya suka sangat lihat ombak..rasa tenang ja..walaupun fikiran tengah serabut..pergi bersama kak ipar + abang + anak buah...
nie kak ipar besama anaknya..abang sibuk memancing...

tengoklah...sempat lagi....dapat juga 3ekor.....dalam masa setengah jam jerk..sebab kami pergi pun dah petang sangat..tut2 dah azan..so balik....hehe...lokasi..pantai yang tak jauh dari rumah.....hehe nama pun pulau pinang..mestila dikelilingi oleh laut...hehe..sowie kualiti pic hanya menggunakan camera hensent saja...

Friday, March 5, 2010

bila.hati sayu..


Masuk bulan nie dah hampir 8 bulan sya meniggalkan zaman student politeknik..dalam masa nie juga la..macam-macam yang saya alami..tapi tak da sape yang peduli..dulu kawan-kawam ada..sekarang nie saya seorang cuba menghadapi semua nie..ape yang pasti saya still rindukan kehidupan bersama kawan-kawan..tapi x tahu nape saya takut nak hubungi dowang myb sebb takut kehadiran diri ini menyuramkan suasana..
family saya..erm myb sebab sya hanya anak angkat..perasaan nie tak penah hilang..saya selalu cemburu dengan kwn dari dulu lagi..tapi biar ja perasan tu berlalu..sape kata sy tak syg keluarga nie..myb ego sya tinggi untuk mengaku yang saya syg..sya dah cuba yang terbaik tapi x boleh...
kenapa susah sangat nak buat pilihan hidup..kenape kita tak tahu ape yang kita nak..kenape kita sayang orang yang kita x boleh sayang...
saya dah redha dgn hidup sya nie..tapi nape still rasa sedih...nape still terasa..

Tuesday, March 2, 2010

Bos..ku yang baik..

Asalamualaikum semua..hari nie saya dapat ole-ole dari china..bos saya baru balik dari melancong...x sangka bos ingat..ya la saya baru lagi keje kat syarikat nie..baru sebulan kot..tut..tut tadi masuk ofis dia terus letak kat atas meja..1 balang coklet..eemm..nyamnyam..my favourite tue..cam taw2 ja bos saya nie..terharu..hehe tima kasih bos..




Nie la bos saya..
Pemilik syarikat Prozac Enterprise..
Nama dia mohd zanil..muda lagi baru umur34..
Seorang yang baik hati..






ok nie la cokeletnya..nyam2