Followers

Friday, March 26, 2010

Bila kena intebew kali ke2....aku terkedu..

Askum....tadi baru jerk kena intebew dengan bos buat kali kedua...padahal dah keje hampir 3bulan dah kat syarikat nie.. masa 1st intebew bos saya tak tanya pape pun..just tanya nak start keje bila jerk..haha

ok nie sesi intebew tuh :-

Bos :- dulu kamu blajar mana?
Saya :- politeknik tanjung malim... (sultan azlan shah)(^_^)
bos :- apa yang kamu belajar??
Saya :- erm belajar ape yerk..sya tak ingat la..hehe blajar sikit2 ja asas bagi civil. (boleh ke jawab cmnie) hampeh toi...
Bos :- xkan la kamu tak ingat lansung...
Saya ;-erm sya belajar sikit2.. ya la... civil kan... semua benda blajar ..erm cm struktur.. hidrolik..
Bos :- so kamu tahu la cmne nak kira BQ ya..
Saya :- eh!! mana saya tahu EN..sya balajar cikit2 jer tu pun x berapa faham sangat...struktur tuk kira bagunan EN bukan kira BQ..
Bos :- kamu tahu tak nak wat laluan kritikal guna software..
Saya :- erm tak tahu la..sebab masa saya kat poly saya blajar kira manual ja...
Bos :- eh tak kan poly tak ajar lansung..klu dah diploma kamu dah patut tahu..
Saya :- erm tah la EN..saya tak diajar pun..
Bos :- erm kamu tahu tak cmne nak amik aras..sya tak penah belajar..sya belajar sikit2 jerk dari kawan2 saya..cuba kamu terangkan kat sya cmne nak amik tanda aras... dan nak mulakan sebuah projek..
Saya :- nasib la saya ingat sikit..so panjag lebar la saya cite...bla3
hah..kalu kamu jadi cm saya nieh cmne..ingat lepas dah dapat keje..kira ok la kan tak yah pk pape lagi..sekali kena intebew lagi sekali..tak ke gelabah..

11 comments:

✿bieyra dhamira✿ said...

huhu..gerun gak an kena tny klu cegitu?huhu..watnyee kita lupa??hampeh..huhu...nak jwb pe??hehe

ツbieaz@bie Azreenaツ said...

sentap gak terus kna tnya camtuh..hehe

sabriena said...

bos atie buang tebiat ke tetibe nk tanye? hehe..
padahal dah 3 bln keje..sabor jela...

renbow kaler said...

ati...bos ati tu bkn civil ...mn org punya nih

colourful life said...

bieyra :- taw tak pe..dah hampir lupa..sebab bila dah pk xda intebew buat pe nak study..klu tnya hari 1st kje tu leh diterima..nie dah 3 bulan keje...

bie ;- taw xpe...ade ke patut..

sabriena :- ntah la ain..agak2nya dia beru terasa nak intebew kot..

renbow :- ntah la katanya diploma gak..tapi x pasti la dip ape..

pn fAzrin in d h0use said...

sy nk ltk kt chat box..tp lab pnye internet dorg blockkan...sy bg gatsby utk awk :D mekasih sudi jenguk blog sy.. :)

Anonymous said...

hehe...nsb baek x kantoi erk...

colourful life said...

pn fazrin ;- hehe..erm ok2..oh jiran2 kena la sling jenguk menjeguk..btul??

anonymous ;- hehe klu kantoi pun x leh wat pe dah...hehe

noor afzan said...

aiyark..
kalau saya pengsan seminit dulu..

colourful life said...

noor afzan :- mang takut gila time tuh..dalm hati(bos nie mimpi ape tiba2 ja nak tanya)jawab ja la..walupun rasa cm tak betul ja jawapn tu..hehe

Peninjau Dunia said...

bagus macam tu,supaya kita tak selalu berada dalam zon selesa dan sentiasa wat improvement dalam kerjaya..