Followers

Sunday, April 10, 2011

Frenz !!! you make me crazy..

kita tahu yang diri kita saja yang ada untuk kita meneruskan perjalanN di muka bumi ini.namum kita TURUT SEDAR KITA tidak bersendirian kerana kita ada seSEorang yang sering menemani kita iaitu sahabat.... yang sentiasa cuba memahami diri kita dan membantu kita..

Baru2x nieh.. CL baru ja bergaduh besar dengan member2x CL.. semua nya berpunca daripada rasa yang tidak puas hati yang telah lama CL simpan...Namun CL tak sangka yang CL boleh marah sehingga tahap yang macAm tu sekali...

Apa yang CL rasa sekarang sangat pelik dan menyesal..tapi bagus juga..sebab segala salah faham CL selama nieh dah terukai...

ya sebagai sehabat kita perlu salin bertolak ansur berterus terang dan memaafi dengan itu setiap hubungan tak akan berakhir dengan mudah malah akan lebih BERTAMBAH erat..

kepada seseorang yang bergelar sahabat.... CL mohon maaf...

Sebagaimana kita mengharapkan keikhlasan dan kejujuran seorang sahabat,begitu juga dia. Tetapi kita sering terlupa akan hal itu. Kita cuma mengambil kira tentang harapan dan perasaan kita. Kita rasa dikhianati bila dia tidak menepati janjinya. Kita tidak memberi dia peluang untuk menerang keadaannya.

Bagi kita, itu alasannya untuk menutup kesilapan dan membela diri.Kita terlupa, kita juga pernah membiarkan dia ternanti-nanti....kerana kita juga ada janji yang tidak ditepati. Kita beri beribu alasan, 'memaksa'dia menerima alasan kita. Waktu itu, terfikirkah kita tentang perasaannya??? Seperti kita, dia juga tahu rasa kecewa....tetapi kita sering terlupa.Untungnya mempunyai seorang kawan yang sentiasa di sisi kita pada waktu kita memerlukan dia.

Dia mendengar luahan perasaan kita, segala rasa kecewa dan ketakutan, harapan dan impian kita luahkan, dia memberi jalan sebagai laluan penyelesaian masalah. Selalunya kita terlalu asyik bercerita tentang diri kita hingga kadang-kadang terlupa kawan kita juga ada cerita yang ingin dikongsi bersama kita.

Pernahkah kita memberi dia peluang untuk menceritakan tentang rasa bimbangnya, rasa takutnya? Pernahkah kita menenangkan dia sebagaimana dia pernah menyabarkan kita? Ikhlaskah kita mendengar tentang kejayaan dan berita gembiranya? Mampukah kita menjadi sumber kekuatannya seperti mana dia meniup semangat setiap kali kita merasa kecewa dan menyerah kalah?

Dapatkah kita yakinkan dia bahawa kita boleh dipercayai, kita boleh dijadikan tempat untuk bersandar bila terasa lemah, agar tidak rebah? Bolehkah kita menjadi bahu untuk dia sandarkan harapan? Sesekali jadilah kawan yang mendengar dari yang hanya bercerita. Ambillah masa untuk memahami hati dan perasaan kawan, kerana dia juga seorang manusia; dia juga ada rasa takut, ada rasa...bimbang, sedih dan kecewa.

Dia juga ada kelemahan dan dia juga perlukan kawan sebagai kekuatan. Jadilah kita kawannya itu. Kita selalu melihat dia ketawa, tetapi mungkin sebenarnya dia tidak setabah yang kita sangka. Disebalik senyumannya itu, mungkin banyak cerita sedih yang ingin diluahkan,disebalik kesenangannya,mungkin tersimpan seribu kekalutan, kita tidak tahu.. tetapi jika kita cuba jadi sahabat seperti dia, mungkin kita akan tahu.

Renungilah... terima kasih padamu sahabatku..maafkanlah diriku kerana selalu silap tafsir terhadap dirimu..maafkan aku jika kamu rasa aku bukan tempat sandar ketika kamu memerlukan..maafkan aku kerana aku tak mampu membantu kamu disetiap masalahmu..maafkan aku kerana aku tidak mempunyai idea yang bernas ketika kamu memerlukan pendapat ku..Hanya satu yang kamu perlu tahu..setiap kali kamu rasa sakit aku turut merasainya... ketika kamu menangis, air mataku turut mengalir, disaat kamu risau aku turut tidak tidor menemani....aku hanya lah insan yang mampu berdiri ditepimu...tanpa kata2x.. itulah aku (CL)

5 comments:

ct-bilah said...

buang yg keruh..amik yg jernih...chayok2....dah la..kita hapy2 skrg...hehhe

Bie said...

CL jgn sedih2 lagi eh...hal ni jgn dipanjangkan.
Be happy.... :)

H Y D E said...

bagus la macam tu atie... nice toughts...

kami tag atie ya...sila2 ye

http://myblogmyhero.blogspot.com/2011/04/jom-join-bloglist-frommetoyou.html

syda ismail said...

yunk....same situation wif me..
tp xnk la cita dlm neh..
lg sadis kot wlupon syda x b'suara n tegakkan keadaan coz owg kta diam i2 lbey baek..
xpe la, klu kt asa kt x b'slh..
kt amek sikap +ve yew dar..
*whatever u r, u r my bezfwen 4 eva n eva..muahxxxxxx..ehehe

Colourful life said...

syda ismail ~> ok tq yunk..tapi apa2x pun pandgan CL kita tetap kena suarakan..takut satu ari nnt kita yang teruk..