Followers

Tuesday, May 11, 2010

Bila dah macam-macam hal..

nieh pic JKR utara
*
*
semalam CL kena pegi Site visit lagi..
sebenarnya CL terlupa...nasib bos ingat..tapi CL pakai baju kurung huhu
..............................................................................................................................................................
Boss :- hari nie kamu pergi sendiri ya saya ada hal..
CL :- eh?? hari nieh eh.. (@_@)
Boss :- ya. 11/5 ri selasa kan..
CL :- ops! saya gatkan esok..

Fuhh!! nasib dekat pejabat jurutera daerah JKR utara ja..Pe lagi cam besa CL mesti lah merempit pegi sana...sampai2 ja sana nak tulis kehadiran sekali....

Pegawai :- Saya nak salinan lesen syarikt..(bagitaw kat semua)

alamak...CL lupa photostat..bawa yang asal ja..terus CL kuar dari bilik tu jelajah satu ofis jKR cari mesin photostat..last2 dapt tapi pekeje JKR tu cm tak iklas ja..dia kata nie hak kerajaan mana leh suka2 je photostat..tapi CL dah tak da pilihan...huhu kata la ape pun CL trima janji boleh photostat..

pastu CL tak bawa pen la pulak...adus!! pe lagi..

CL :- En boleh saya pinjam pen..
Org x Kenal :- oh...boleh2..
CL :- ambik trus tulis pastu kasi pen tu balik..

lepas dah selesai hal tu dengar lak taklimat dari jurutera daerah..

Nieh jurutera daerah..tengah bagi taklimat..

JD :- lepas taklimat nieh nanti kita akan p ke tapak projek..
.............................................................................................................................................................
alamak 1 lagi masalah..tempat tu jauh lak..comfirm kalu naik moto x sempat nak kejar nanti..so CL msg kat bos CL camnie.. En sya dah ada lam bilik mesyuarat dah tanda kehadiarn tapi JD ckap kena pegi tapak projek tuk tanda kehadiran lagi sekali..jadi cmne yerk...

boss CL call..erm xpe lah tngu situ nanti sya pergi jemput...

adei!! tak ke pening..kan bagus kalu bos CL datang ja gan CL tadi..


nieh orang yang CL tak kenal pun..tapi CL wat cm kenal..kikih..dowang pun datang sebab yang sama dengan CL.
...............................................................................................................................................................
lepas bis ja taklimat..JD ckap semua kumpul kat caltex Raja uda nanti kita pi sama2..
sebab ramai yang tak tahu tempat tu kat mana...
hurm...

Sebelum CL pegi sempat berpesan dekat mto..duk diam2 kat JKR nieh eh..jap g CL datang amik..


nie caltex..Raja Uda..
sebenarnya bos CL pun tak taw...puas la dia menelefon kawan2 nya tuk tahu caltex raja uda kat mana..CL lagi tak tahu kot...Boss CL drive kete 140km/j taw...iskh2..mngabil masa gak la..kalu nek moto tak taw lah cmne kan..kikih

setelah itu aksi folow menfollow..yerk la..masing2 tak taw jalan...sekali tgok cm rombogan pun ada..hahaha...
abaikan ja 3 org nieh..CL pun x kenal...

setelah sampai..
tapak projeknya..dekat semak tu...
CL berbaju kurung ok..tolong la faham..huhu
boss CL x nak turun..dia suruh CL ja..adei..
last2 CL pegi tulis kehadiran ja bos CL call.ckap x yah la dengar taklimat..
So CL pun xda la dengar..trus masuk kete..kami pun balik..
boss CL antar kat JKR..
pastu CL pun balik lah ofis

huh...penat betul...

11 comments:

nisa said...

hehhee.. kje kan.. biasa la tu..

Colourful life said...

~>nisa
betul tu..dah nama pun keje kan..kikih..kena la bersabr kan??

sabriena said...

caiyokk atie...
sejak bler jdik peramah nie...huhu

ツbieaz@bie Azreenaツ said...

nasib baik CL tak guna moto...
nth bila la nak sampai :)

Leelee said...

semalam dengan hari ini,ada jugak lawatan tapak untuk lesen F.
semalam 7 tempat,arini 5 tempat.
memang letih gila dengan panas-panas ni.sudah la orang ramai.aiyaa.
kalau kelas F memang camtu ehh?

Azrai Ahmad Zamri said...

salam ziarah..
huhu, macam2 hal kan..
tp ni la adat dunia pekerjaan k0t..agak mencabar fizikal, mental & em0si yer

Colourful life said...

~>sabriena
sejak menjak nieh..keje cm ati memerlukan keramahan....kalu tak tak leh keje lah..

~>bie
tue la..klau naik moto..ntah2 masa CL sampai..talkimat pun dah bis..kikih

~> leele
yerk kelas F mang cmtu..sebab xda orng lain..cm klu kelas besar2 downg ada pekeje tuk bahagian tuk tender2..

~>azrai
hehe...tu la keje kan..pape pun bila dah diberi taggugjawb tu kena la keje elok2..

Leelee said...

Ooh,baru tahu.
patut lah.hari tu ada pergi lawatan tapak untuk kelas yang lebih atas,lain pulak caranyaa.
heheh,pergi pun sebab ayah yang suruh.tak ada orang yang nak pergi. . .
((=

Colourful life said...

~>leele
bagus2...ambik pengalaman..ape yang penting enjoy ja..kalu pk penat semua keje penat..keje ape yang tak penat kan..hehe

miss lolly a.k.a luvfareda said...

ni lah ragam2 kerja kan :)

Colourful life said...

~> miss
yup..hehe..kalu keje xda ragam cmgini mesti cepat bosan kan..kikih