5 Faktor sentiasa positif & sihat

sekarang nie mejority antara kita sentiasa sibuk dengan kuliah or kerja di pejabat! Sampaikan wajah kita nampak tidak bermaya dan sentiasa berasa letih. Untuk mengembalikan kesegaran dan kejelitaan,mekap yang tebal bukan jawapanya..sebaliknya kita perlukan rehat dan minda yang positif untuk kekal segar dan sihat! Nak tahu ape rahsianya? ikut 5 tip berikut...

> Faktor 1 (Pen dan diari)
Jadikan pen dan diari sebagai kawan baik kita setiap masa.Tuliskan ape sahaja aktiviti yang kita buat dalam 1 hari misalnya shopping,jumpa kawan,joging,or dating..pe yang penting luahkan segala masalah kita di sini.kesedihan,kemarahan..& benda yang buat kita happy...sebab tak semua benda yang kita boleh cite kat member kan..

> Faktor 2 (Senaman yang menyonokkan)

Senaman itu penting bagi untuk kita.. specialy remaja la.. Untuk menjadikan ia sesuatu yang menyoronokkan kita bleh lakukannya bersama rakan2...paling mudah pasang ja lagu..menari..haha poco-poco pun boleh juga..anything it just for fun ok!! lepas tu kita akan rasa fresh and enjoy!!


> Faktor 3 (Makanan Yang sihat)

Tahukah kamu?? ( Tak tahu!!!) most important untuk badan kita adalah air kosong dan buah-buahan (rojak buah pun boleh la hehe...) lebihkan makan sayur ,kurangkan manisan dan lemak..eleh semua orang tahukan ape itu makanan seimbangkan..cuma malas ja..semua nak segera..betoi x??


>Faktor 4 (Belajar sehingga berjaya)

Fikiran kita akan lebih tajam jika kita rajin bersenam (perkara biasa)..pastikan setiap kerja yang kita lakukan ,mesti dihabiskan..selalunya student bila tengah study pastu ada masalah tak faham lepas tue ambik keputusan untuk benti & tido..tahu tak jika kita tido dengan otak yang masih memikir kan masalah tadi..kita seolah-olah tak tido pun..kerana semasa kita tido otak kita masih memikirkanya berulang-ulang kali..so untuk mengatasinya..benti kejap rest do something else macam minum ke borak2 gan member ke..pastu baru sambung balik study or tido..ok!!

> Faktor 5 (Sahabat yang sentiasa bersama)

paling saya suka..kita akan jadi lebih berjaya dan bahagia jika kita lakukan sesuatu perkara bersama sahabat baik kita..misalnya belajar,shopping or memasak bersama-sama.. Seronok kan kalau dapat yang sekepala dengan kita..bukan saja boleh membuatkan hubugan kita antara kawan bertambah rapat malah kita akan lebih menghargai antara satu sama lain.

Comments

betul2...tapi biasalah. nak ukut tue mcm susah.padahal itu lah yg simple nak ikut.
MrsLove said…
hehe..taw takpe..benda nie mang senang..tapi tah la nape tak leh ikut..hehe